مدیرسا: مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اظهار داشت: تولید بنزین كشور از میانگین ۶۲ میلیون لیتر در روز به روزانه ۹۴ میلیون لیتر رسید.
به گزارش مدیرسا به نقل از وزارت نفت، علیرضا صادق آبادی، مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در آیین معارفه حمیدرضا كریمی جعفری، مدیرعامل جدید شركت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با اشاره به طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه بندرعباس اظهار داشت: با همكاری شركت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، روز گذشته (۱۳ مهر) واحد تصفیه هیدروژنی نفتای بندرعباس در سرویس قرار گرفت و گوگرد بنزین تولیدی روزانه این پالایشگاه از ۳۵۰ پی پی ام به كمتر از ۵۰ پی پی ام رسید. وی با بیان این كه لودینگ كاتالیست واحد ایزومریزاسیون این پالایشگاه هم در یك ماه آینده صورت خواهد گرفت، اضافه كرد: بدین سان ۱۲ میلیون لیتر بنزین تولیدی روزانه این پالایشگاه به بنزین یورو ۴ تبدیل و ۱۶ میلیون لیتر نفت گاز تولیدی این پالایشگاه به نفت گاز یورو ۴ با میزان گوگرد ۵۰ پی پی ام تبدیل می گردد. معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، پروژه آب بهمنشیر و واحد تقطیر پالایشگاه اصفهان را از دیگر پروژه های موفق شركت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران برشمرد و اظهار داشت: همه توان خویش را برای تبدیل شدن این شركت به یك شركت سودده به كار خواهیم گرفت تا از همه ظرفیت های این شركت در پروژه ها استفاده و رضایت مشتریان جلب شود. صادق آبادی با اشاره به افزایش تولید بنزین كشور از میانگین ۶۲ میلیون لیتر در روز به روزانه ۹۴ میلیون لیتر اظهار داشت: در ماه های گذشته شاهد افزایش قابل توجهی در تولید بنزین كشور بودیم و بعد از این، طرح هایی نظیر طرح های كاهش نفت كوره و خطوط انتقال كه حاشیه سود بالاتری دارند، در اولویت قرار خواهند گرفت. وی طرح توسعه پالایشگاه آبادان را یكی از مهم ترین طرح های مورد تمركز عنوان نمود و اضافه كرد: با تكمیل بخش دوم فاز ۲ طرح توسعه پالایشگاه آبادان و فاز ۴ این طرح، در آینده ای نزدیك نفت كوره این پالایشگاه كاسته می شود و به یك پالایشگاه سودده تر تبدیل خواهد شد. صادق آبادی اولویت بعدی طرح های توسعه ای را طرح توسعه پالایشگاه تهران عنوان نمود و اظهار داشت: این پروژه یكی از پروژه های مهم پالایشی كشور به حساب می آید كه با راه اندازی واحد NHT و CCR آن بنزین تولیدی پالایشگاه تهران به بنزین یورو ۴ تبدیل خواهد شد و با احتساب بنزین تولیدی پالایشگاه اراك، بنزین یورو ۴ بیشتری در كشور تولید می گردد. تبدیل شدن بنزین تولیدی در این پالایشگاه افزون بر اثرات زیست محیطی، پالایشگاه را سودده تر می كند و هزینه های انتقال فرآورده در كشور هم كاسته می شود.