رئیس مركز شماره گذاری و تعویض پلاك پلیس راهور ناجا اظهار داشت: اگر خودرو تولید داخل، مشكل استانداردی دارد كه به خاطر شرایط تحریم امكان رفعش نیست با اتخاذ راهكار موقت می توان آنرا برطرف كرد.
به گزارش مدیرسا به نقل از مهر به نقل از سایپا، سرهنگ علی محمدی در بازدید از گروه خودروسازی سایپا و فرآیندی که این مجموعه در تولید خودرو طی می کند، اشاره کرد: “این گروه خودروسازی با تمام توان و تلاش در حال تولید خودرو است تا بتواند عرضه و تقاضا را در محصولات خود هماهنگ کند؛ این امر در شرایطی دنبال می شود که صنعت خودرو با تحریم های سختی روبرو است.” وی ادامه داد: “صنعت خودرو به خاطر تحریم با کمبود قطعه روبرو است و بنا بر این خودروسازان در حال برنامه ریزی هستند تا از این وضعیت عبور کنند، گروه خودروسازی سایپا هم با تمام توان در حال تکمیل خودرو های ناقص است تا با تجاری سازی خودرو ها از التهاب بازار خودرو بکاهد.” رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا اظهار داشت: “تلاش گروه خودروسازی سایپا برای تامین قطعه و تجاری سازی خودرو های ناقص جای قدردانی دارد.” وی درباره شماره گذاری محصولات جدید سایپا، اشاره کرد: ” در گذشته افرادی که خودروی صفر کیلومتر خریداری می کردند در مرکز شماره گذاری نسبت پلاک شدن خودرو ها اقدام می کردند، اما از تیرماه سال جاری برای آنکه شائبه ای در خصوص اینکه خودروی بدون پلاک از کارخانه خارج شده است پیش نیاید، شماره گذاری در کارخانه های خودروسازی صورت می گیرد.” سرهنگ محمدی اظهار داشت: “در جامعه چنین نگاهی وجود داشت که خودرو های بدون پلاک متعلق به گروه و افراد خاص است و همین مورد کارنامه کاری خودروسازان را زیر سوال می برد پس تصمیم گرفته شد که دیگر خودروی صفر کیلومتر بدون پلاک خارج نشود و خریدار با خودروی پلاک شده اجازه تردد داشته باشد.” رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا در ادامه به خودروی کوییک که اخیراً مدل اسپرت آن تولید شده است اشاره نمود و اظهار داشت: “در گذشته خودروی کوییک ساده بود و برای خریداران جذابیتی نداشت اما با تغییرات ظاهری که در این محصول صورت گرفت حالا جوان پسند شده و جوانان استقبال خوبی از خرید کوییک دارند؛ این امر اتفاق خوبی بود که توسط سایپا رقم خورده است؛ البته مدیران سایپا اعلام نمودند که مقرر است کوییک اتوماتیک هم تولید شود که این هم بطور قطع موجب خوشی متقاضیان این خودرو خواهد شد.” وی با اعلان اینکه گروه خودروسازی سایپا برای ارتقا محصولات خود گام های خوبی برداشته است، اضافه کرد: “مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا از ورود هرگونه خودروی جدید به بازار استقبال می کند، هر زمان که سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست استانداردهای الزامی خودرو را تأیید کنند، خودرو ها پلاک می شود و این مرکز به هیچ عنوان تصمیم گیرنده نهایی در مورد استاندارد خودرو ها نیست.” وی با اعلان اینکه تحریم سبب شده رعایت استانداردهای تکمیلی و مسائل زیست محیطی سخت شود، اضافه کرد: “اگر خودرویی بهر دلیلی مشکل استانداردی و محیط زیستی داشته باشد باید در کمیته خودرو مطرح شود تا درباره آن تصمیم گیری شود؛ شاید لازم باشد که راهکار موقت درباره بعضی از خودرو ها دیده شود که نمی توانند استانداردهای حداکثری سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست را پاس کنند.” رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا اظهار داشت: “تحت هیچ شرایطی نباید مانع تولید و تحویل خودرو شد، توقف در تولید و عرضه حتی برای یک روز موجب التهاب و افزایش قیمت خودرو خواهد شد، بدین جهت همه بخش های درگیر در این عرصه موظف می باشند که شرایطی را فراهم آورند که تولید و عرضه خودرو مستمر باشد.”