به گزارش مدیرسا اردبیل یک مدرس دانشگاه و پژوهشگر اظهار داشت: ارتقای آگاهی تصاعدی کارکنان در بخش های مختلف کاری (دولتی، خصولتی و خصوصی) از مطالبات و حقوق تضعیف شده سازمانیِ خود بواسطه دسترسی های مطلوب به بانک اطلاعاتی و اشتراک گذاری دانسته ها سبب نوعی فلج کارایی و فلج تصمیم گیری جهت کارا بودن شده است.
امیر جبلی در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: تلفیق ناصحیح مدیریت منابع انسانی، مدیریت سرمایه انسانی و اداره امور کارکنان و همین طور عدم استعدادیابی و استعداد پروری نیز به سرعت این ناکارآمدی افزوده است.
وی عدم مطالعه و پیش بینی رفتار سازمانی را از دلیلهای نافذ عدم کارایی کارکنان و نیروی انسانی در بخش های مختلف برشمرد و افزود: عدم اهتمام به مفروضات و روابط متغیرهای مستقل و وابسته در رفتار سازمانی، عدم توسعه محتوایی و فرایندی افعال انگیزه زایی را از دیگر دلیلهای ناکارآمدی نیروی انسانی در بخش های مختلف عنوان نمود.
این داور نشریات علمی و پژوهشی با اعلان اینکه باید مدیران دراین زمینه شنود مؤثر یا شنود نامؤثر خودرا مورد ارزیابی قرار دهند، افزود: عدم مطالعه و بسط هوش سازمانی هم از دیگر دلیلهای نافذ عدم کارائی و بهتر بگویم حضور خاموش کارکنان است که باید مدیران سازمانی در همه حال به این موارد توجه نمایند تا راندمان کارکنان را ارتقا دهند.
جبلی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه مدیران چگونه می توانند کارایی کارکنان را ارتقا دهند، افزود: مدیران دراین زمینه باید علم و هنر را تلفیق کنند تا بتوانند در ارتقای کارایی کارکنان نقش آفرینی کنند.
این مدرس دانشگاه با اعلان اینکه مدیران باید رهبری مبتنی بر ظرفیت شناختی داشته باشند، افزود: آشنایی با ناهماهنگی های شناختی و استرس و مدیریت تضاد از دیگر عواملی هستند که مدیران برای ارتقای کارایی کارکنان باید به آن توجه نمایند.
جبلی با اعلان اینکه مدیران باید اهتمام جدی به متدهای بهینه سازی مراوده بین گروه ها داشته باشند، اظهار داشت: اجتماعی سازی، اعتمادسازی و ارگانیک بودن از دیگر روش هایی است که مدیرآن برای مدیریت مطلوب سازمان باید به آن دقت کنند.
منبع: مدیرسا