به گزارش مدیرسا، مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن اشاره به ۶۷ طرح پتروشیمی فعال در کشور اظهار داشت: روابط عمومی ها نقش مهمی در تبیین روند ساخت طرح های پتروشیمی بخصوص در شرایط سخت تحریم برعهده دارند.
به گزارش مدیرسا به نقل از وزارت نفت، احمد شکری روز دوشنبه (۲۸ آذرماه) در اجلاس سراسری روابط عمومی های صنعت پتروشیمی ایران ضمن اشاره به این که الان ۱۰۱ طرح با سرمایه مورد نیاز ۷۰ میلیارد دلار در این صنعت در جریان است، اظهار نمود: حدود ۶۷ طرح از این طرح ها الان فعال است که در مجموع با اجرای این ۱۰۱ طرح، ۱۰۰ میلیون تن به ظرفیت این صنعت افزوده می شود. وی با اشاره به اینکه برخی چالش های صنعت پتروشیمی با عنایت به ظرفیت های موجود روابط عمومی ها می تواند شفاف سازی شود، اضافه کرد: تأمین منابع مالی، ارز، زمین، خوراک و تأمین کالا و تجهیزات از چالش های اجرای طرح های پتروشیمی هستند. مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: در شرایط کنونی هلدینگ خلیج فارس ۲۲ طرح با مجموع سرمایه گذاری ۱۶ میلیارد دلار در دست اجرا دارد که هفت طرح از این تعداد بالای ۵۰ درصد پیشرفت دارند. شکری تعداد طرح های در دست اجرای شرکت سرمایه گذاری اهداف را ۱۳ طرح پتروشیمی با مجموع سرمایه گذاری ۷ میلیارد دلار بیان کرد و اظهار داشت: این شرکت در مناطق غرب کشور سرمایه گذاری های مطلوبی انجام داده است، از ۳ میلیارد دلار طرحی که در غرب کشور تعریف شده است، ۲ میلیارد دلار را شرکت اهداف در دست اجرا دارد. وی ادامه داد: شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پارسیان هم ۶ طرح با مجموع سرمایه گذاری حدود ۱۲ میلیارد دلار و هلدینگ پتروفرهنگ بعنوان یک هلدینگ فعال در صنعت پتروشیمی هم پنج طرح با مجموع سرمایه گذاری حدود ۴ میلیارد دلار در دست اجرا دارد. اهمیت بسزای خودکفایی در صنعت پتروشیمی مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: هلدینگ شستان پنج طرح فعال با مجموع حدود ۳.۲ میلیارد دلار در دست ساخت دارد و ستاد اجرایی فرمان امام هم اغلب در حوزه PDH کار می کند. طرح های فعال هلدینگ باختر هم پنج طرح با سرمایه گذاری بیشتر از ۲ میلیارد دلار است. شکری اضافه کرد: عمده فعالیتهای طرح های توسعه ای در مناطق عسلویه، ماهشهر، دیر، جاسک و منطقه انرژی بر پارسیان در حال انجام می باشد. وی با اشاره به اینکه ساخت داخل، خودکفایی و ساخت بار اول سه حوزه با اهمیت برای شرکت ملی صنایع پتروشیمی به حساب می آید، خاطرنشان کرد: الان حداقل ۴۰ درصد و حداکثر ۹۰ درصد قطعات صنایع پتروشیمی به تفکیک نوع واحدها از داخل قابل تأمین است. مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی خطاب به مدیران و رؤسای روابط عمومی های صنعت پتروشمیمی اظهار داشت: شما باید عوامل ساخت طرح های توسعه را ترغیب کنید تا هم زمان با پیشرفت عملیات اجرایی طرح ها، فضاهای فرهنگی اجتماعی هم به موازات آن برای واحدها ایجاد کنند. شکری با تاکید بر ضرورت تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی اضافه کرد: اولویت طرح ها در شرکت ملی صنایع پتروشیمی با طرح هایی است که زنجیره را از صفر تا صد تکمیل می کنند. وی به برنامه زمان بندی اجرای طرح ها اشاره نمود و افزود: نقش روابط عمومی ها در تبیین روند ساخت طرح ها دارای اهمیت است و باید شما کمک کنید که در شرایط کنونی کشور، سرمایه گذاران و مجریان طرح های توسعه ای تحت فشار رسانه ای و فضای مجازی قرار نگیرند. اجلاس سراسری روابط عمومی های صنعت پتروشیمی ایران روز گذشته (دوشنبه، ۲۸ آذرماه) با حضور مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران روابط عمومی های شرکتهای پتروشیمی به میزبانی شرکت پتروشیمی مارون شروع شد و امروز (سه شنبه، ۲۹ آذرماه) به کار خود پایان می دهد.