مدیرسا: البرز در البرز پروژه هایی وجود دارد که زمان افتتاح آن مدام تمدید می شود، از سالن شش هزار نفری گرفته تا بزرگراه شمالی و البته قطار شهری که قرار بود همین چند روز پیش افتتاح شود ولی نشد و با وجود مسابقه مسئولان شهری و استانی برای اعلام خبر افتتاح آن، هیچکس افتتاح نشدن آنرا به روی خود نیاورد!
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، متروی کرج یک پروژه حدودا ۲۰ ساله است. مهر ماه ۱۳۸۲ راه اندازی قطار شهری کرج با شش خط به تصویب رسید و کلنگ خط دو آن در سال ۱۳۸۴ به زمین زده شد. آن موقع قرار بود بعد از پنج سال یعنی سال ۱۳۸۹ پروژه قطار شهری کرج به سرانجام برسد اما حواشی، نوسانات اقتصادی، سوءمدیریت، مسائل مالی و… عمیقاً دامن آنرا گرفت.
روایت متروی کرج مثنوی هفتاد من است و در آن می توان انواع ژانرها از تراژدی تا کمدی و تلفیقی از این دو را دید بطورمثال آن جایی که یکی از اعضای دوره قبل شورای شهر کرج اعلام نمود پولی که طی یک دهه صرف هزینه های سازمان قطار شهری کرج برای مترویی که هنوز وجود نداشته(حقوق و…) شده ۲.۵ برابر پولی است که صرف ساخت خط دو متروی کرج شده است!
در هر حال از این مسائل و موضوعات که بگذریم بعد از همه فراز و نشیب ها، قرار بود همین دهه فجر فعلی سه ایستگاه متروی کرج(البته بصورت نمادین) افتتاح شود. افتتاحی که مسئولان شهری و استانی برای اعلام خبر آن مسابقه ای نفس گیر گذاشته بودند و هر کس برای خود در این افتتاح نقشی قائل بود. حتی کار به جایی رسید که صبحت از متروی فردیس! هم به میان آمد ولی در نهایت دهه فجر هم به اتمام رسید و هیچکس این افتتاح نشدن را گردن نگرفت و به روی خود نیاورد.
البته شاید گفتن این نکته تلخ به نظر برسد اما واقعیت را باید اظهار داشت که حتی اگر طبق وعده های قبلی سه ایستگاه ۴۵ متری تا چهارراه طالقانی افتتاح هم می شد چیزی فراتر از یک حرکت نمادین و هزینه زا برای کلانشهر کرج نبود. رفت و برگشت قطار در این سه ایستگاه چیزی جز هزینه بالا و تأثیر ناچیز در ترافیک کرج بدنبال ندارد و برنامه ریزی برای افتتاح آن تا آن زمان که خط دو مترو کامل نشده، فنی و منطقی نیست.
منبع: مدیرسا