تایید رسوب خودرو در پارکینگ خودروسازان از جانب سازمان حمایت

به گزارش مدیرسا، سازمان حمایت در خبری از حجم بالای خودرو های موجود در توقفگاه ایران خودرو خراسان اطلاع داده و اعلام نموده که طبق دستور رئیس این سازمان باید خودرو ها هر چه سریع تر به دست مشتریان برسد.

به گزارش مدیرسا به نقل از سازمان پشتیبانی از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، حسین فرهیدزاده در بازدیدی سرزده از شرکت ایران خودرو خراسان و بازدید از حجم بالای خودرو های موجود در توقفگاه این شرکت، روند ارسال و واگذاری خودرو ها به مشتریان را بررسی و اظهار داشت: در هر مقوله ای باید هر چه سریع تر مشکلات برطرف شود و مشتریان به خودرو های خود دسترسی پیدا کنند.
فرهیدزاده به ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به شکایات خودرو که اخیراً به کل کشور ابلاغ گردیده است، اشاره نمود و اظهار داشت: این دستورالعمل به ۳۱ استان ابلاغ گردیده و در آن نحوه رسیدگی به شکایات مشخص شده است.
وی بیان کرد: از شروع فروردین ماه امسال تا پایان شهریورماه، ۷۷۷ هزار پرونده تخلف در همه حوزه های بازار در سامانه مدیریت بازرسی (سیمبا) تشکیل شده است که ارزش ریالی آن ۱۷۵ هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان است، از این تعداد ۱۱۴ هزار پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، از پرونده های تشکیل شده ۲۴۲ پرونده مربوط به خودرو بوده که در یک ماه گذشته و بعد از ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به شکایات در عرصه خودرو تشکیل شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: طبق این دستورالعمل روال کار آنست که بازرسان در ادارات کل صمت استانها بعد از مراجعه مردم و گرفتن شکایت، پرونده را ایجاد کرده و با قیمت هایی که شورای رقابت برای خودرو ها اعلام می کند، تطابق داده و در صورت مغایرت، پرونده گران فروشی تشکیل شده و بعد از گذراندن مراحل اداری راهی تعزیرات حکومتی می شود.