مدیرسا: روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی ۲۷ اردیبهشت در تقویم کشور نامگذاری شده که در جهان رو به پیشرفت امروز که قدم در راه انقلاب صنعتی پنجم گذاشته سبب تغییر در زندگی و تعاملات انسانی شده است.
به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، محمد رحیمی مدیرکل روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران در یادداشتی برای مهر نوشت: روز جهانی «ارتباطات و روابط عمومی»، ۲۷ اردیبهشت در تقویم کشور نامگذاری شده است. در جهان رو به پیشرفت امروز که قدم در راه انقلاب صنعتی پنجم گذاشته، سرعت تغییرات تکنولوژی، شتاب نوآوری و فراگیری هوش مصنوعی، زمینه ساز تغییرات شایان توجهی در زندگی و تعاملات انسانی شده است. این روند شتابان همین طور درحال دگرگونی پروسه کار بنگاه های اقتصادی، کسب وکارها، صنایع و روند تولید و تجارت است. در این راه، رفع موانع حضور در بازارهای جهانی و تسهیل پروسه تولید و تجارت، زمینه ساز تسهیل انتقال تکنولوژی به کشور، ارتقای کم و کیف تولید، بهبود جایگاه کشور در شاخص رقابت پذیری صنعتی، تقویت تولید دانش بنیان و صادرات کالاهای با ارزش افزوده بیشتر و در نهایت حضور پرقدرت تر در بازارهای صادراتی می شود. از همین رو در سالی که از طرف مقام معظم رهبری به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، بازوی اطلاع رسانی سازمان هایی که ارتباط نزدیک تری با تولید و تجارت کشور، بخش خصوصی و بازارهای بین المللی دارند، نقشی فراتر از اطلاع رسانی صرف دارند.
در این راستا روابط عمومی سازمان توسعه تجارت به عنوان سازمانی کلیدی در تجارت کشور که اهدافی همچون توسعه بازارهای صادراتی، حضور پررنگ در حوزه تجارت بین الملل و گسترش مراودات تجاری با دنیا را دنبال می کند، تلاش دارد هم راستا با اهداف سازمان متبوع خود، نقش شایسته ای در راه رونق تولید و تجارت کشور ایفا کند.
واکاوی موانع تولید و تجارت، افزایش میزان تعامل با فعالان اقتصادی و انعکاس چالش ها به مدیران و کارشناسان مربوطه سازمان، حضور پررنگ و با برنامه در نمایشگاه ها و مناسبت های تجاری، اطلاع رسانی صحیح و بموقع بخشنامه ها و رویدادهای تجاری، انتشار آمار و ارائه تصویر واقعی از تجارت کشور، تعامل سازنده با اصحاب رسانه، تسهیل شرایط دسترسی به مدیران سازمان در امتداد تولید و انتشار اخبار و گزارشات تحلیلی، استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی، حضور مؤثر در رسانه های اجتماعی و سرعت عمل در انتشار محتوای مناسب، قسمتی از دستور کار روابط عمومی سازمان توسعه تجارت در امتداد نقش آفرینی مؤثر در پروسه رونق تولید، تجارت و توسعه صادرات غیرنفتی کشور است.
در این مسیر بدون شک همراهی و تعامل سازنده با فعالان عرصه خبر و همین طور روابط عمومی سایر سازمان ها و وزارتخانه های کشور، منجر به ایجاد هم افزایی و دستیابی به اهداف رشد اقتصادی در برنامه هفتم توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد.