معاون باغبانی وزارت جهاد كشاورزی خبر داد؛ جهش ۴ برابری پرداخت بهای کیوی به باغداران

مدیرسا: به گزارش مدیرسا، معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از جهش ۴ برابری پرداخت بهای کیوی به باغداران اطلاع داد و اظهار داشت: پرداخت بهای کیوی به باغداران از ۳ هزار میلیارد به ۱۲ هزار میلیارد تومان پارسال رسید.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، مهدی برومندی قبل از ظهر جمعه در بازدید از کارخانجات و باغات چای رودسر و املش اظهار نمود: بر مبنای داده های آماری نرخ خرید چای به نسبت گذشته افزایش ۳۰ درصدی داشته است.
معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مطالبات چایکاران کامل پرداخت شده است، اظهار داشت: بیشتر از ۵۰ هزار گیلانی مستقیم از صنعت چای ارتزاق می کنند و بنابراین برنامه دولت برای پشتیبانی از این قشر زحمت کش، ریشه ای و اساسی است.
برومندی با اشاره به اینکه پیشگیری از واردات بی رویه چای یکی از بسته های حمایتی دولت می باشد، افزود: در پشتیبانی از تولید داخلی کلیه واردکنندگان ملزم شدند به جای واردات چای، تولیدات دپو شده کارخانجات گیلان را خریداری کنند.
وی ضمن اشاره به این که گیلان و مازندران قطب تولید کیوی کشور هستند، اضافه کرد: ایران با تولید ۴۴۰ هزار تن کیوی جزو چهار تولید کننده برتر کیوی جهان است.
معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از جهش ۴ برابری پرداخت بهای کیوی به باغداران اطلاع داد و افزود: پرداخت بهای کیوی به باغداران از ۳ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ۱۲ هزار میلیارد تومان پارسال رسید.

منبع: