۱۶۰ اداره پرمصرف شهر تهران مشمول قطع برق شده اند

به گزارش مدیرسا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اظهار داشت: میزان مصرف برق پایتخت از ۵ هزار و ۱۰۰ مگاوات عبور کرده است.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، کامبیز ناظریان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در ارتباط زنده تلویزیونی با بیان این خبر اظهار داشت: بالغ بر ۱۰ تا ۱۵ درصد از مصرف برق پایتخت متعلق به نهادهای عمومی است و بنابراین همکاری مشترکان اداری در شهر تهران می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش مصرف برق در ساعات اوج بار میان روز داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه طی روز یکشنبه؛ ۱۰ تیرماه همکاری دستگاههای اداری منجر به کاهش ۱۲۰ مگاواتی مصرف برق شده است تصریح کرد این رقم معادل مصرف برق ۱۲۰ هزار مشترک خانگی است و بر مبنای بررسی های انجام شده ظرفیت کاهش مصرف برق تا ۱۸۰ مگاوات هم در این عرصه وجود دارد.
وی با تقدیر از اداراتی که همکاری مناسبی در این حوزه داشته اند اظهار داشت: هم اکنون تمامی ادارات و نهادهای عمومی شهر تهران مجهز به کنتورهای هوشمند هستند و میزان و نحوه مصرف آنان توسط سامانه های هوشمند برق پایتخت، تحت رصد لحظه ای قرار دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران همینطور تصریح کرد: برنامه ریزی قطع برق ادارات پرمصرف بگونه ای انجام شده است که وقفه ای در عرضه خدمات به مراجعان ایجاد نشود.
ناظریان خاطرنشان کرد: مصرف برق تهران طی روز یکشنبه؛ ۱۰ تیرماه از رقم ۵ هزار و ۱۰۰ مگاوات عبور کرده و نسبت به هفته گذشته افزایشی ۳۰۰ مگاواتی داشته است بنابراین انتظار می رود مشترکان بزرگ بخصوص در قسمت اداری با حداکثر همکاری، همراه این شرکت در تأمین برق مورد نیاز سایر هموطنان و توزیع عادلانه انرژی باشند.

منبع: