کدام استانها امروز بارانی است؟

مدیرسا: کارشناس سازمان هواشناسی از بارش های شدید در استانهای هرمزگان، فارس، کرمان و نقاطی از کهگیلویه و بویراحمد طی امروز پنجشنبه یکم شهریورماه آگاهی داد.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، امیرحسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی، اظهار داشت: امروز پنجشنبه یکم شهریورماه در استانهای هرمزگان، فارس، غرب و جنوب کرمان، جنوب استانهای یزد و سیستان و بلوچستان، شرق بوشهر، نقاطی از کهگیلویه و بویراحمد، نوار شرقی خوزستان، غرب و جنوب چهارمحال و بختیاری و جنوب اصفهان در ساعات بعدازظهر و شب، رگبار، رعدوبرق، باد شدید موقتی و در بعضی نقاط گردوخاک پیشبینی می شود.
وی اضافه کرد: شدت بارش ها امروز در هرمزگان، فارس، کرمان و نقاطی از کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود و اخطار سطح نارنجی برای این مناطق صادر گردیده است.
کارشناس هواشناسی افزود: از فردا تا دوشنبه در ساعات بعدازظهر و شب در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان، رگبار پراکنده و رعدوبرق خواهیم داشت. همینطور در ۵ روز آینده روی ارتفاعات البرز مرکزی هم بارش پراکنده پیشبینی می شود.
نقشینه افزود: وزش باد شدید هم در ۵ روز آینده برای شمال شرق، شرق، قسمتهایی از مرکز، دامنه های جنوبی البرز مرکزی در بعضی ساعات می تواند سبب گردوخاک و کاهش کیفیت هوا شود؛ همینطور بیشینه دمای تهران امروز به ۳۶ درجه سانتیگراد خواهد رسید و فردا و پس فردا هم ۳۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

منبع: