با موافقت بانك مركزی؛ تصویب واریز مبلغ ۱۰ همت از شبکه بانکی برای پشتیبانی از بازار بورس

به گزارش مدیرسا، صندوق توسعه بازار سرمایه ۵ همت اوراق تبعی تأمین مالی را برای تجهیز منابع با مشارکت صندوق ها، نهادها و شرکتهای حاضر در بازار سرمایه منتشر نمود که بالغ بر ۴ همت آن به فروش رفت.

به گزارش مدیرسا به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن اشاره به بخشی از اقدامات ثبات آفرین سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام نمود: صندوق توسعه بازار سرمایه ۵ همت اوراق تبعی تأمین مالی را برای تجهیز منابع با مشارکت صندوق ها، نهادها و شرکتهای حاضر در بازار سرمایه منتشر نمود که بالغ بر ۴ همت آن به فروش رفت.
در ادامه قادر معصومی خانقاه اظهار داشت: در ماه های گذشته تلاشهای زیادی انجام شد تا بعضی از مشکلات و ریسک های مترتب بر بازار مدیریت شوند.
او در ادامه ضمن اشاره به تلاش و همکاری نهادها و سایر سازمان های درگیر اضافه کرد: دریافت موافقت بانک مرکزی با بعضی از پیشنهادهای سازمان بورس، تصویب واریز مبلغ ۱۰ همت از شبکه بانکی در هیأت عالی بانک مرکزی برای پشتیبانی از بازار و همکاری مناسب شبکه بانکی برای واریز وجوه همچون اقداماتی بودند که برای بهبود شرایط بازار در دستور کار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت.
معصومی خانقاه اعلام نمود: همچنان پیگیری ها بابت دریافت مبالغ باقی مانده، ادامه دارد.
مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار به دیگر اقدام انجام شده تصریح کرد و اضافه کرد: صندوق توسعه بازار سرمایه ۵ همت اوراق تبعی تأمین مالی را برای تجهیز منابع با مشارکت صندوق ها، نهادها و شرکتهای حاضر در بازار سرمایه منتشر نمود که بالغ بر ۴ همت آن به فروش رفت.

افزایش ضریب اعتباری سهام

او ضمن اشاره به افزایش ضریب اعتباری سهام اعلام نمود: مصوبه هیأت مدیره بر مبنای افزایش ضریب از ۷۰ به ۷۵ اخذ، ابلاغ و اجرایی شد و این مورد به کاهش فشار از سوی شرکتهای کارگزاری به مشتریان اعتباری بابت فروش سهام و همینطور افزایش نصاب اعتبارگیری منجر گردید.
معصومی به انتشار اوراق تبعی بیمه ای با مشارکت ۳۲ ناشر بورسی، ۲۰ ناشر فرابورسی و صندوق تثبیت بازار سرمایه برای سرمایه گذاران با پرتفوی حداکثر ۵ میلیارد ریالی، تصریح کرد و اظهار داشت: سازمان بورس مجوز تسهیل گری لازم بابت انتشار این اوراق را صادر و اقدامات لازم توسط صندوق تثبیت انجام شد.
مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: همینطور پیگیری های مختلف از سوی شرکتهای بورس تهران و فرابورس ایران انجام و سبب ارسال مدارک و مستندات توسط برخی از ناشران بورسی و فرابورسی شد.

تمدید رعایت نصاب خرید و نگهداری سهام در صندوق های سرمایه گذاری

او به تمدید رعایت نصاب خرید و نگهداری سهام توسط صندوق های سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت اشاره نمود و اضافه کرد: این امر سبب کاهش فشار فروش از سوی این صندوق ها و ایجاد انگیزه خرید در بعضی از آنها شد.
معصومی خانقاه در انتها اظهار داشت: ضمن درخواست از بانکها و ناشران بورسی و فرابورسی حائز شرایط برای همکاری بیشتر و سریع تر، گفت؛ از فعالان اقتصادی و بازار سرمایه درخواست همراهی در پیگیری و اجرای کامل این موارد را داریم.