مدیرعامل راه آهن عنوان كرد؛ جهش ۲۰ درصدی در عرصه ریلی تا پایان امسال

مدیرسا: مدیرعامل راه آهن از اهتمام راه آهن برای ایجاد جهش ۲۰ درصدی در عرصه ریلی، طی ۶ ماه دوم امسال آگاهی داد.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، نشست هم اندیشی جبارعلی ذاکری مدیرعامل راه آهن بر اهتمام راه آهن جهت استفاده از نظرات خبرگان ریلی، مدیران شرکت های ریلی باری و مسافری بمنظور اجرائی شدن برنامه هفتم توسعه تاکید کرد و اظهار داشت: با عنایت به این که ظرفیت حمل و نقل ریلی نسبت به برنامه عقب بوده است، اینک تلاش شده با تفویض اختیارات به مدیران مناطق و تمرکززدایی از مرکز و امیدبخشی، تصمیمات در کوتاه مدت اتخاذ شود و با هماهنگی راه آهن و مجموعه های بالادست، قدمهای مؤثر در این زمینه بطور گام به گام برداشته شود.
وی افزود: عمده مشکلات حمل و نقل ریلی مربوط به عمر بالا در عرصه نیروی کشش و لکوموتیو است که با پیگیری های صورت گرفته، قرار شد تا پایان این ماه، از محل استجازه مقام معظم رهبری، اعتبارات دراین زمینه تامین شود.
ذاکری با اشاره به عقب ماندگی ۱۰ درصدی راه آهن در برنامه پیش بینی شده طی ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته، تاکید کرد: برای ۵ ماه آتی، برنامه ای برای تعمیر لکوموتیوها و مدیریت آنها تدوین خواهد شد تا جهش ۲۰ درصدی در ۶ ماه دوم اتفاق بیفتد.
مدیرعامل راه آهن خواهان استفاده از خرد جمعی برای کاهش مشکلات حوزه ریلی کشور شد و اضافه کرد: ترجیح ما این است که بجای ایجاد کارگروه، امکان ورود نمایندگان شرکت های ریلی در قسمتی از ساختار راه آهن، همچون حضور در جلسات گراف، کمیسیون عالی سوانح و مناطق برقرار شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی خواهان اصلاح ساختار خصوصاً در عرصه تجاری خارجی شد و اشاره کرد: لازم است تا در نرخ گذاری تعرفه اقداماتی صورت گیرد، بطوریکه نرخ تعرفه ریلی نسبت به جاده ای، مناسب باشد تا صاحبان بار، ریل را به جاده ترجیح دهند.
وی از توافقات انجام شده بین راه آهن و سازمان بنادر آگاهی داد و اشاره کرد: برنامه اقدام مشترکی تدوین شده تا طی یک ماه آتی، بارهای ریل پسند در بنادر شناسایی شوند تا سهم حمل بار بنادر در آخر برنامه به ۲۵ درصد برسد.
ذاکری با اشاره به عمده درخواست مدیران شرکت های ریلی در حوزه ایراد در تفسیر قانون مالیات بر ارزش افزوده، تاکید کرد: هدف قانون گذار از این موضوع، پشتیبانی از صنعت ریلی بوده که هم اکنون، عکس آن هدف اجرا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.