كارشناس هواشناسی اعلام كرد؛ افزایش محسوس دمای هوا از آغاز مهر تشدید بارش ها در ۱۲ استان

به گزارش مدیرسا، رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار داشت: روزهای ابتدایی مهرماه دمای هوا، افزایش محسوسی خواهد داشت اما این شرایط موقتی است و مجدداً بعد از مدت کوتاهی، دما کاسته می شود.

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به این که از روز یکشنبه (یکم مهرماه) دمای هوای مقداری افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: روزهای ابتدایی مهرماه دمای هوا افزایش محسوسی خواهد داشت اما این شرایط موقتی است و مجدداً با وجود سامانه های کاهش دما از نواحی شمال شرقی به کشور هوا سردتر می شود.
وی اضافه کرد: از امروز (پنجشنبه، ۲۹ شهریور) تا شنبه (۳۱ شهریور) برای استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گلستان، گیلان، مازندران، دامنه و ارتفاعات در استانهای زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و برخی مناطق خراسان شمالی افزایش ابر، بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در بعضی مناطق گردوخاک پیشبینی شده است.
ضیائیان تصریح کرد: امروز در بعضی مناطق خراسان رضوی و خراسان جنوبی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و گردوخاک پیشبینی می شود و روز یکشنبه (یکم مهرماه) در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان گاهی افزایش ابر، بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می دهد.
رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی افزود: امروز در نوار شرقی، غرب، جنوب غرب، قسمتهایی از مرکز و استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز و از فردا (جمعه، ۳۰ شهریور) تا روز یکشنبه در نوار شرقی ایران و برخی مناطق غرب وزش باد شدید و گردوخاک پیشبینی می شود.
وی در انتها اظهار داشت: آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی افزایش باد با احتمال گرد و خاک با کمترین و بیشترین دمای ۲۰ و ۲۹ درجه سانتیگراد و فردا کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی افزایش باد با احتمال گرد و خاک با حداقل و حداکثر دمای ۲۰ و ۳۰ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.