کسری بودجه کانادا به ۷ و سه دهم میلیارد دلار رسید

به گزارش مدیرسا، وزارت دارایی کانادا اعلام نمود که این کشور در چهار ماهه سال مالی ۲۰۲۴- ۲۰۲۵ کسری بودجه ای برابر ۷.۲۹ میلیارد دلار کانادا معادل ۵.۴۱ میلیارد دلار آمریکا داشته است.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، گزارش جدید وزارت دارایی کانادا نشان می دهد: میزان کسری بودجه این کشور به علت نابرابری سرعت افزایش هزینه ها در مقابل درآمدهای دولت، در چهار ماه اول سالجاری بشدت افزایش پیداکرده است.
این وزارت خانه در اطلاعیه ای اعلام نمود که برای مقایسه میزان افزایش کسری بودجه سالجاری، کسری بودجه در مدت مشابه سال قبل ۱٫۲۴ میلیارد دلار کانادا بوده است، یعنی تقریبا ۶ برابر کمتر از سالجاری.
هزینه برنامه های دولت با افزایش در تمام دسته های اصلی مخارج، ۱۳٫۵ درصد افزایش پیدا کرده است. وزارت دارایی کانادا اظهار داشت که هزینه های بدهی عمومی ۲۸٫۸ درصد افزایش داشته است که این افزایش به طور عمده به علت نرخ بالاتر بهره بوده است.
درآمدهای سالانه دولت کانادا هم تا به امروز ۱۰٫۲ درصد رشد داشته است که نشان دهنده افزایش در تمام دسته های اصلی درآمد است. در ماه جولای، کانادا کسری ۴٫۴۱ میلیارد دلار کانادایی را ثبت نمود که در مقایسه با کسری ۴٫۸۶ میلیارد دلاری در جولای ۲۰۲۳ اختلاف ناچیزی داشت.

منبع: