نایب رئیس اتحادیه املاك در گفت وگو با مدیرسا: تعیین سقف اجاره بها دردی از معضلات بازار مسکن دوا نمی کند

به گزارش مدیرسا، نایب رییس اتحادیه املاک ضمن اشاره به این که تعیین سقف اجاره بها تأثیری در بازار مسکن نخواهد داشت، اظهار داشت: چونکه قوانینی که در کشور وضع می شود باید بین آحاد جامعه قابلیت اجرا داشته باشد.

داوود بیگی نژاد نایب رییس اتحادیه املاک در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه یکی از نیازهای فعلی و اساسی اقشار مختلف جامعه خانه دار شدن است، اظهار داشت: خانه دار کردن مستأجران یکی از تکالیف جدی دولتمردان خواهد بود که بر همین مبنا دولت چهاردهم از آغاز سکان داری باید نسبت به این تکلیف تمهیدات جدی در دست داشته باشد.
این مقام صنفی خاطرنشان کرد: به هر مقداری که در قیمت مسکن تفاوت ایجاد شود، تاثیر قابل ملاحظه ای در تعداد قراردادهای معامله شده، نخواهد داشت، چونکه قدرت خرید و درآمد خالص مردم نسبت به سالهای قبل کاهش پیدا کرده و عده زیادی از مستأجران از بازار خرید به بازار رهن و اجاره مسکن کوچ کرده اند.
بیگی نژاد در انتها اظهار داشت: سامانه هایی که به شکل موازی در تخصص مشاورین املاک ایجاد می شود، هیچ گونه کمکی به آنها نمی کند، چونکه کار باید به دست متخصصان هر حوزه سپرده شود.
وی ضمن اشاره به این که تعیین سقف اجاره بها تأثیری در بازار مسکن نخواهد داشت، اظهار داشت: با اجرای این شیوه تنها کار قوه قضاییه افزوده می شود، چونکه قوانینی که در کشور وضع می شود باید بین آحاد جامعه قابلیت اجرا داشته باشد؛ به صورت مثال اگر مالک و مستأجر بین خودشان توافق کنند، توافق آنها اساسا مورد تأیید نیست و از طرفی به توافق افراد هم در زمینه مسکن خدشه وارد شده است.

منبع: